Daf 25

De DAF 33 was een compacte sedan van de Nederlandse fabrikant DAF.

De 33 ontstond nadat DAF de 44 en 55 had geïntroduceerd. Uiterlijk en technisch verschilde de 33 nauwelijks van zijn voorganger, de DAF Daffodil. In1969 werd een bijgewerkte versie gepresenteerd, die veel luxueuzer was dan de eerste 33. Speciale varianten waren de pick-up en de bestelversie.

De DAF 44 was een compacte sedan van de Nederlandse fabrikant DAF.

De 44 was het eerste model van een nieuwe carrosserievorm voor DAF, ontworpen door Giovanni Michelotti. De 44 was nog uitgerust met de vertrouwde 850 cc luchtgekoelde tweecilinderboxermotor. De 44 was een slag groter dan zijn voorganger, de Daffodil. Ondanks de komst van de DAF 55 bleef het model redelijk goed verkopen. Natuurlijk was het uitgerust met de Variomatic. De 44 was de eerste auto die in BornLimburg (Nederland) geproduceerd werd.

In 1972 werd de ouderwetse zesvolts elektrische installatie vervangen door een twaalfvoltssysteem. In 1974 werd de 44 vervangen door de 46, een doorontwikkelde 44 met een De Dion-achteras met enkele riem.

De DAF 46 was een compacte sedan van de Nederlandse fabrikant DAF.

De 46 werd in 1974 geïntroduceerd als opvolger van de DAF 44 en is de laatste DAF-personenauto geproduceerd onder de DAF-naam. De 46 was een compleet bijgewerkte versie van de 44 met een De Dion-achteras met enkele riem. De auto zou door deze enkele riem meer lawaai produceren en was langzamer dan de 44, en werd hierdoor nooit echt goed verkocht. De productie eindigde in 1977.

De DAF 55 was een compacte sedan van de Nederlandse fabrikant DAF.

De 55 was voor DAF een zeer belangrijk model. Men hoopte dat een met een watergekoelde Renaultmotor (vier cilinders en 1108 cc) uitgeruste DAF het merk een volwassener imago zou geven. De auto had min of meer dezelfde door Giovanni Michelotti ontworpen carrosserie als de DAF 44, maar met iets grotere koplampen en achterlichten. In 1969 werd de auto iets gewijzigd; de versie die daardoor ontstond staat nu bekend als de tweede generatie. In1972 werd de 55 opgevolgd door de 66. Met de 66 werd de auto individueler en duidelijker te herkennen.

De 55 sedan kreeg in 1968 een heel sierlijk zusje, de DAF 55 Coupé. Technisch waren de modellen hetzelfde. Later dat jaar kwam er ook de Combi bij, een stationwagen. Michelotti ontwierp op basis van de DAF 55 Coupé ook nog een wigvormig prototype, de DAF Siluro.

DAF33 cabrio 01DAF33 cabrio 02Daf 33 01Daf 33 02Daf 33 03